2 Şubat 2008 Cumartesi

Lisedeyken gittiği dershaneyi taksitle aldı, eğitim ‘devi' oldu

Sadi ÖZDEMİR Giresunlu Enver Yücel, Yatılı Haydarpaşa Lisesi öğrencisiyken üniversiteye hazırlık için gittiği 3 derslikli Uğur Dershanesi'ni 1975'te ‘taksitle' satın aldı. Bugün öğrenci sayısını 100 bine, şube sayısını da 103'e yükselttiği dershaneye kolej ve üniversite de ekleyen Enver Yücel, ‘eğitim holdingi' kurdu. ORTA halli esnaf bir ailenin çocuğu olarak Giresun'da dünyaya gelen Enver Yücel, İstanbul'da yatılı olarak Haydarpaşa Lisesi'nde okurken girişimci oldu. Lise son sınıftayken üniversiteye hazırlık için Uğur Dershanesi'ne yazılan ve lise son sınıfta beklemeye kalınca ikinci kez dershaneye devam kararı alan Enver Yücel 1975'te matematik öğretmeni ile ortak olup 3 derslikli Uğur Dershanesi'ni taksitle satın aldı. Uğur Dershanesi, 30 yılda 103 şubeli ve yaklaşık 100 bin öğrencili bir eğitim kurumuna dönüştü. 1994'te Bahçeşehir Koleji'ni ve 1998'de Bahçeşehir Üniversitesi'ni kuran Enver Yücel, 2004'te de Uğur Education ile ABD'de SAT (Amerikan Üniversitelerine Hazırlık Kursu) sınıfı açtı. ABD'de bir de meslek lisesi kurmak için hazırlıklarını tamamlayan Enver Yücel, Çin ve Güney Kore'de de dersane açacak. HAYDARPAŞA LİSESİ ÇOK ŞEY VERDİ: Enver Yücel şöyle başlıyor anlatmaya: ‘İlk ve orta okulu Giresun'da okudum. Ben Giresun'da çiftçi ve esnaf bir ailenin çocuğuyum. 3 erkek 3 kız 6 kardeşiz. O zamanlar İstanbul'daki iyi yatılı okullara Anadolu'daki orta düzeydeki ailelerin çocukları lise okumak için gönderilirdi. Bizim bölgede de Haydarpaşa Lisesi çok ünlüydü. Yatılı okudum ve hayatımı yönlendiren, bana herşeyi veren Haydarpaşa Lisesi oldu. Orada okuldan kaçışlarımız çok meşhurdur. Mesela Mehmet Ali Aydınlar (Acıbadem Hastanesi'nin sahibi) ile sınıf arkadaşıydık. Lisenin son sınıfında üniversiteye hazırlık için Uğur Dershanesi'ne başladım ama üniversiteye hazırlanalım derken kompozisyon ve sanat tarihinden beklemeye kaldım ve okul uzadı. O yılı da dershaneye giderek değerlendirdim. İşte o yıl Uğur Dershanesi'ni satın aldık.' ÖĞRETMENLE ORTAK, TAKSİTLE: Enver Yücel, kendisi dershane öğrencisiyken Uğur Dershanesi'ni satın alma öyküsünü şöyle özetliyor: ‘Laleli Fethi Bey Caddesi'nde 3 odalı sobalı küçük bir yerdi. Bir matematik öğretmeniyle (Salih Yılmaz, hemşehri ve akraba) ortak olduk ve dershaneyi devraldık. Yıl 1975'ti ve ben lise son sınıf öğrencisiyken dershane sahibi olmuştum. Daha sonra Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Enstitüsü'ne gittim, matematik öğretmeni oldum ama girişimcilik yönüm ağır bastı. Dershaneyi 50 liraya aldık, 10 taksitle ödedik. Ben sekreteryasını, temizliğini ve pazarlamasını üstlendim ortağım da zaten öğretmendi. Bir de büro elemanımız vardı.' ELEKTRİK DİREKLERİ BENİ TANIR: Yücel, 22 yaşındayken dershane sahibi olur ama iş başa düşer ve tek başına yoğun pazarlama faaliyetine girişir. Yücel, şöyle devam ediyor: ‘El ilanıyla öyle bir tanıtım yaptık ki İstanbul'da o dönem de elimin değmediği elektrik direği kalmadı. Elektrik direkleri beni iyi tanır. Anadolu'da dersane yoktu ve Anadolu'dan da dershane için öğrenci gelirdi. Rize-Samsun arasında da her elektrik direğine el ilanı yapıştırdım. Trakya'yı dolaştım aynı şekilde çalıştım.' 100 bin öğrencim var UĞUR dershanesi'nin Türkiye genelindeki şube sayısının 103 olduğunu belirten Enver Yücel, bu dershanelerde de toplam 100 bine yakın öğrenci bulunduğunu söylüyor. Yücel, ‘Her yıl öğrenci sayımızın yüzde 10'u kadar öğrenciyi de ücretsiz okutuyoruz. Türkiye'de ‘Ben çalışkanım okumak istiyorum ama param yok' diyen öğrenci gelsin başlasın. Bunu da açıkça ilane diyorum' diyor ve şöyle devam ediyor: ‘Dershanelerimizde 3 bine yakın, kolejimizde 420 öğretmen çalışıyor. Üniversitemizde de 259 öğretim üyesi ders başında. Bahçeşehir Üniversitesi'de 5 bin öğrencisi var. Kolejimizde ise 1200 öğrencimiz var. Türkiye'de 10 ilde Bahçeşehir Koleji olacak.' İşler büyüdü, dershaneyi alıp ortaklıktan ayrıldı ENVER Yücel daha sonra Kemal Koçak ile ortak olur. Yücel şöyle devam ediyor: ‘Uğur Dershanesi'ni hızlı büyüttük. Dershanecilikte özellikle öğretmenlere karşı çok duyarlı olduk. Öğrencilerin memnuniyetlerini de çok iyi ölçtük. Okulların neyi iyi yaptığını neyi yapamadığını çok iyi görüyorduk. Bu nedenlede de özel okul açma kararı aldık. Uğur Koleji'ni kurduk. 1992'de ise Kemal Koçak Bey ile yollarımızı ayırdık. O Uğur Koleji'ni aldı, ben Uğur Dershaneleri'ni. Ayrıldığımızda Uğur Dershaneleri'nin İstanbul'da 6 şubesi ve 6 bin öğrencisi vardı. 1994'te Bahçeşehir Koleji'ni, 1998'de de Bahçeşehir Üniversitesi'ni kurdum. Hem kolejin hem üniversitenin uluslararası işbirliklerine çok önem verdik ve çok yüksek seviyeye çıkardık.' ABD'de devlet öğrenci başına 14 bin dolar ödeme yapıyor DERSHANE tecrübesini ABD'ye taşıyan Enver Yücel'in 2004 Ocak ayında Washington'da kurduğu Uğur Education şu anda ABD üniversite giriş sınavı SAT için 600 öğrencili bir eğitim kurumu olarak çalışıyor ve geçen yıl 1.5 milyon dolar ciro yaptı. ABD'deki liselere 13 tane de Türk öğretmen ihraç eden Yücel, ‘ABD'de okular dershanelere kendi sınıflarını açmış. Ugur Education olarak şimdi Washington D.C.'nin bütün okullarındaki SAT kurslarının tamamı için görüşüyoruz. 23 Aralık'ta bir meslek lisesi kurmak için teklifimizi vereceğiz. ABD'de devlet eğitim kompleksini hazır halde veriyor, ekibini, ekipmanını kurup eğitime başlıyorsun. Devlet gelir düzeyi 30 bin doların altındaki öğrenciler için öğrenci başına 14 bin dolar ödeme yapıyor.' Çin'e ‘nasıl ihracat yapılır'ı tartışacaklar ÇİN Halk Cumhuriyeti'ne ihracat olanakları, Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen ve Çin'den gelen 7 sektör temsilcisiyle İstanbul'da tartışılacak. Okan Üniversitesi, TOSYÖV ve Çin Dostluk ve İş Geliştirme Derneği tarafından düzenlenen ‘Türk-Çin KOBİ'lerinin Ortak İş Platformu' konulu toplantı 2-3 Aralık tarihinde İstanbul Mövenpick Hotel'de düzenlenecek. Çin Halk Cumhuriyeti'nin ekonomik ve ticari başarısında KOBİ'lerin rolü, ihracat teşvikleri, kur politikaları, eğitim ve altyapı destekleri gibi konuların ve Türkiye ile iş imkanlarının tartışılacağı toplantıya Çin KOBİ Birliği'nin uzmanları ve 5 sektörün temsilcisi işadamları katılacak. Çin'den 7 temsilcinin katıldığı iki gün sürecek toplantıda, iki ülke firmaları arasında verimli işbirliklerinin kurulmasına, ekonomik ve ticari ilişkilerin artarak devam etmesine katkıda bulunulması hedefleniyor. Toplantının ikinci günü yapılacak sektörlere göre belirlenen yuvarlak masa toplantılarında, Çin Halk Cumhuriyeti ve Türk iş dünyasının temsilcileri arasında ortaklık ve stratejik işbirliklerinin temelleri atılacak. Denizciliğin 25 yıllık fuarı 17 Aralık'ta NTSR Fuarcılık tarafından düzenlenen Uluslararası İstanbul Boat Show Fuarı 25'inci yılını kutluyor. Avrupa'nın ve Türkiye'nin en büyük 3 fuarı arasında yer alan Fuar, 17-25 Aralık tarihlerinde İstanbul Dünya Ticaret Merkezi CNR Fuar Merkezi'nde kapılarını 25'inci kez açacak. Denizcilik sektörünü bir araya getiren Fuar 25'inci yıl onuruna Türkiye denizcilik tarihini, deniz turizmini ve deniz sporları konularını mercek altına alacak. ‘Tarihten bu yana denizler ülkesi Türkiye' temasıyla çeşitli etkinlikler düzenlenecek ve Türkiye'nin Deniz Turizmi, Deniz Sporları ve Türk insanının deniz tutkusu gündeme getirilecek.

Hiç yorum yok: