20 Ocak 2009 Salı

İÇİMİZDEN KAÇIMIZ KADINLARI GERÇEKTEN GÖRÜP DUYABİLİYORUZ ?

Yaklaşık 20 yıl önce, karım ve ben sonunda büyük bir öfkeye neden olan bir tartışmaya girmiştik –öyle ki bu tartışmanın izleri ve acıları yıllarca silinmedi. Benim şikayetlerime daha fazla dayanamayacak hale gelen eşim aniden bana doğru bir şey fırlattı ve “Şu andan itibaren alışverişi sen yap, yemek işini sen ayarla, evle sen ilgilen.Benden bu kadar” dedi. Mutfağın ortasında raflara,lavaboya, buzdolabına,temizlik kaplarına ve eşime bakakaldım. Korkmuştum.Gözyaşlarım yanağımdan aşağı yuvarlanmaya başladı.Ne olursa olsun, onun bana yüklemiş olduğu işlerin altından kalkamayacağımı biliyordum. Hem kendi işimi yapıp hem de tüm evin işlerini, bakımını üstlenmem mümkün değildi.Nasıl hem çalışanlarımla,maaşlarla,yazılarla,yönetimle, kazanç-kayıp çizelgeleriyle ilgilenebilir ve aynı zamanda hem de akşamın, bir sonraki günün kahvaltı ve yemekleriyle ilgilenebilir, hafta sonu partileriyle uğraşabilir, bunlar için gereken alış verişi yapabilir, evi derli toplu toplayabilir, eve temizliğe gelen kadını denetleyebilir, ütüyü yapabilir ve çocuklarla ilgilenebilirdim ki ? Bir insan nasıl bu kadar çok şeyi yapabilir ve sağlıklı kalabilirdi ? Natalie bana bir süre baktı ve sonunda şöyle dedi:”Tamam, merak etme .Bunları yapmaya devam edeceğim” Paltosunu giydi ve düzinelerce insanla ve yüzden fazla hastayla ilgilenmek üzere hastane ofisine gitti. Her ne kadar ailemizle ve evimizle ilgileneceğini söylemiş olsa bile bir süre dikildim ve kendi kendime hiç kimsenin bu kadar çok şeyi yapamayacağını söyledim durdum. Sonra yavaş yavaş tüm bunları karımın yapabildiğini fark ettim. Bu olayı izleyen günler ve haftalar boyunca, çoğu kadının iki çeşit ağır yük ve sorumluluk taşıdığını fark etmeye başladım: aileye ve eve baktığı iç görev ve maaş için çalıştığı dış görev.Çoğu erkek eve geldiğinde ev düzenine yardım edebilir ve çocuklarla ilgilenebilir. Yardımcı olmak işe yarar fakat bu o işi yapmakla bir değildir.Yardımcı olmak temel sorumluluğu başka birisine bırakır.Çoğu evde, temel sorumluluk kadınlardadır. Tüm üzüntüler, tüm problemler, tüm planlar tüm yönetim ve yapılacak bütün şeyler onların sorumluluklarıdır. Kaç erkek bu olayın önemini benim gibi şoka uğramadan ya da eşlerini kaybetmeden anlıyor ? Akşam yataklarımıza ne kadar sıklıkla eşimizin sevgisini hissetmenin yanı sıra onların sırtlarında ne büyük bir yük taşıyor olduklarını farkına vararak giriyoruz ? Bu Makale : Beyaz yayınları “ Olumsuz bir dünyada olumlu çocuklar yetiştirmek “Kitabının 201, 202 sayfasından alınmıştır.

Hiç yorum yok: