23 Ağustos 2007 Perşembe

YENİLİKÇİ OLMANIN BEŞ KURALI

BİRİNCİ KURALI: Piyasanın alt seviyedeki büyüme fırsatları, üst seviyedeki büyüme fırsatlarından çok daha fazla. Bu nedenle daha önce ürünümüzü hiç kullanmamış pazarlara yönelik girişimler yapın. Hayatında hiç telefon kullanmamış bir kişiye satış yapmak kolaydır. Oysa telefonu bilen bir kişiye, daha iyi ve üstün özellikli telefon üretip satmaya çalışmak çok daha zordur. İKİNCİ KURAL: Tüketilmeyen ürünlere ya da o ürünü hiç tüketmemiş müşterilere yönelin. Basit ve ucuz ürünler üreterek o ana kadar bu ürünü kullanılması imkânsız olan insanlara ürün satın. ÜÇÜNCÜ KURAL: Müşteriyi anlamaya çalışmayın. Müşterinin hayatında neler yapması gerektiğini anlamaya çalışın. Bir ürünü satın alma sebebini anlayın. O ürün hayatında ne işe yarayacak? Bunu anlamak gerekir. DÖRDÜNCÜ KURAL: Öyle bir ürün üretin ki, bu ürünü alan müşteriniz bir üst seviyeye Yükselebilsin. BEŞİNCİ KURAL: Öyle bir ürün piyasaya sürün ki başka şirketler sizin ürününüzü kullanarak başka ürünler yaratabilsinler. CLAYTON M. CHRİSTENSEN

Hiç yorum yok: