15 Aralık 2007 Cumartesi

KARAÇAM ÖZELLİKLERİ

Benim gibi yalnız başına yaşamını devam ettiren bir başkasını tanımam. Bu yaşam süremde ne insanlar gördüm elbisesi var içinde insan yok. Ne insanlar gördüm ,insan gibi insan üzerinde elbise yok. Fakat hepsine teşekkür ederim benim yaşamam için odunsuzluk çekerler. Soğuk odalarda kalırlar dalımı bile koparmazlar. Bazen gençler güç denemesi yaparlar ,bıçak ve kurşunla üzerime deneme yaparlar.Bende reçinem ile yaramı tedavi ederim. Gecen bulutlardan nem çalarım dallarımla su yaparak toprağa vererek insanların içmesi için güneyimdeki pınarı beslerim. Her genç aşıklara ev sahibi olurum ,nice güzeller ne gençler gördüm. Hepsinin düşüncesi gelecek, mutlu ve neşeli bakışları vardı. Fakat yaylada eski güzellikler kalabalıklar kalmadı. Bu insanlar nereye gittiler. Ben mi onlara kötülük yaptım.

Her sene bir önceki seneyi arıyorum. Beni yalnız bırakmayın bu yaylada atalarınızın izi vardır. Bir geçmişi vardır, geçmişinizi unutmayın ki geleceğiniz daha güzel olsun. Bizim burada eskiden ne pancarcı festivalleri gördük. Şimdi neden yapmıyorsunuz. Bulunduğumuz ortamda yeşillik mi yok çiçeklerimiz mi kalmadı. Yaylada ki sularımız mı azaldı. Ben her akşam su sesleri ile uyurum.

Aslında biraz kendimi tanıtayım benim soyuma karaçam derler bizler yükseklerde yaşamasını severiz. Çok iyi kerestemiz olur buradaki yaşlı yaylaların yüzde doksanı bizlerin soyundandır. Bir yayla duvarı olarak en az 300 yıl doğanın acımasız şartlarına göğüs gereriz. Hele bazı soylarımızın yapısında kendimizi reçine ile mumyalarız Ölümsüz oluruz. İnsanların evine kapı evin duvarına yapı, penceresine çerçeve ,kağnı arabasına teker oluruz. Fakat son zamanlarda aldığım duyumlarıma göre ,evinin çerçevesini kapısını çıkarıp bizleri atıp, petrol ürünü olan PVC’lerden yapılan pencere çerçeveleri yapıp evlerini süslüyormuşlar. İşte burada çok büyük yanılgıya düşüyorlar. Biz reçinemizle her zaman güzel kokular saçıp tatlı bir uyku sağlıyorduk. İçerisinin havasını temizleyip içeriye oksijen veriyorduk. Bizleri evlerinde kullanan insanlar daha uzun Ömürlüydü. Şimdi 60. gelmeden ölüyorlarmış .Niçin bizi terk ettiniz. PVC ürünü ne ısı alış verişi yapar ne ses ama çok tehlikeli gaz olan radon gazı üretir.

Bu gaz kansorejen içeriklidir. Sabah evinizde kalkınca yorgun bitkin kalkıyorsunuz bunun nedeni içeride oksijen kalmıyor. Oksijen kalmayınca da gece dinlenemiyorsunuz. Hele bebekleri bu odalarda büyütüyorsunuz. Bebekler için çok tehlikeli. Mutlaka ne kadar söyler semde inanmasınız ,hiç olmasa sabah kalkınca evinizin bütün pencerelerinizi açarak havalandırın. Birde yatmadan önce havalandırın öyle yatınız.

Benim yaşımı sormayın , çünkü canlıyı yaşlandıran mitekonrilerdir. Mitekondilerde vücudumuza enerji sağlayan hücrelerdir. Besin alınca çalışır vücudumuzun enerjisini karşılar.

Enerjiyi de yediğimiz yiyeceklerden alırız. Çevrenizi gözlemlerseniz az yemek yiyen insanlar daha uzun ömürlü oluyorlar. Yeme alışkanlığınızı değiştirin , sabah kahvaltıyı iyi yapın öyle yemeğini çok iyi yiyin akşamdan ise birer meyve veya 4 adet ceviz yiyin bol su için.Yatmadan 2.5- 3 saat önceden hiçbir şey ne yiyin ne için öyle uyuyun bakın sabahtan ne kadar dinç kalkacaksınız. Böylece ömrünüz uzayacak. Önemli olan çok yaşamaktır. Bu insanların sizlere ihtiyacı vardır.

Kendinizi ölüme terk etmeyin. Bizler yükseklerde yaşadığımız için yılın çoğu soğukta geçiyor. Senede 3ay veya 4 ay biz topraktan yiyecek ,güneşten enerji alırız böylece büyümemiz çok yavaştır. Bu gövde en az 2000 yılıktır. Biz az beslenip çok uyuduğumuz için ömrümüz uzundur. Aynı soyumuzdan sıcak bölgelerde yaşayan bizim gibi uzun ömürlü değildir. Çok beslediği için fazla yorulup erken yaşlanıyorlar.

Hiç yorum yok: