27 Ocak 2013 Pazar

FİLOZOF ÖĞRETMENLER




( Öğretmen, Bilim insanı olmanın yanında aynı zamanda bir filozoftur)
 
Öğretmenin alfabesi, öğretmenlerin mümkün olduğu kadar az öğretmelerini; öğrencilerin ise daha çok kendi  kendilerine öğrenmelerini sağlayacak öğretim tarzlarını araştırmak ve keşfetmektir.
1657 Comenius

İnsan okul için değil hayat için öğrenmelidir.
Seneca

Çocuklara her şey biranda öğretilmemelidir. Öğretim oyun ile birleştirilmelidir. Çocukların bireysel farklılıkları dikkate alınmalıdır.
Erasmus

Eğitim hayatta işe yarar olma durumuna göre hazırlanmalıdır..Eğitimde elden geldiği kadar az kural verilmelidir.Basit metot kullanılmalıdır.Doğa’nın yolu izlendiği taktirde eğitim, otoriter ve baskıcı olmaz; aksine ,bireysel özelliklerin gelişmesi için tüm özgürlükleri kişiye sağlar,öğretmen ve öğrenci arasında karşılıklı güven gerçekleşir.
John Locge

Öğrenim, ana-babaların anlayabileceği ölçüde basitleştirilmeli ve herkesçe anlaşılıp telkin edilebilmeli.Çocuğun bulup keşfetmesi öğretimin temeli olmalı. Öğrenim  sadece bilmeyi değil, bildiğini yapabilmeyi de hedeflemelidir.
İsviçreli pedagog Pestalozzi

Eğitim işi bahçıvan işine benzer. Bahçıvan yapması gereken iş, elma ağacına armut verdirmek değildir.Bahçıvan yapacağı iş ,elma ağacının elma vermesi için gerekli olan dış şartları sağlamaktır.Toprak hava güneş su, gübre  sağlanınca ağaç yemişini kendi kendine verecektir.
İnsan dışarıda yetiştirilemez. Yetişme şartları var olunca insan kendi kendine yetişir. Terbiye etmek yoktur terbiye olmak vardır.

Türk pedagog İsmail Hakkı BALTACIOĞLU.

Anlaşılmadan ezberlenen  şeyler, kabuklarıyla beraber yutulan ve sonuçta hazmedilmeyen çekirdeklere benzer.Bilginin gerçekten bir manevi gıda olması için hazmedilmesi, yani anlaşılıp zihnin malı haline getirilmesi gerekir.
1911 Mustafa Satı Bey.

Kaynak: Öğretmen Olmak Kitabı. Yazarı Doğan CÜCELOĞLU, İrfan ERDOĞAN

 Sayfa :180 – 181 sayfasından alınmıştır.

Hiç yorum yok: