24 Ocak 2010 Pazar

ÇALIŞANLARIN İŞLETMEYE KARŞI SORUMLULUĞU

İşletmenin hakları ile çalışanların hakları iç içedir. Bir tarafın hakkının göz ardı edilmesi zaman içerişinde karşı tarafın haklarına da olumsuz yansıyacaktır. İster özel teşebbüs olsun, ister kamu kuruluşu olsun çalışanların azami düzeyde işletmenin tüm değerlerini kendi öz değerleri gibi koruyup sahiplenmesi önemlidir. Hindistan başkanı İndra Gandi’nin torununa verdiği öğüt dikkate değerdir. “İki türlü insan vardır. İş yapanlar ve yapılan işten kendilerine pay çıkaranlar. İş yapanlardan ol. Hem orda diğerinden daha az rekabet vardır.” 16. asırda Filozoflarından Bacon ise “Bizi güçlü yapan yediklerimiz değil hazmettiklerimizdir. Bizi zengin yapan kazandıklarımız değil muhafaza ettiklerimizdir, bizi bilgili yapan okuduklarımız değil kafamıza yerleştirdiklerimizdir ve bizi sevimli yapan başkalarına verdiğimiz öğütler değil onları kendimize uygulamamızdır” demiştir. Genel olarak çalışanları üç davranış kalıbı içerisinde değerlendiririz. * Çıkarcı * Görevci *Ahlakçı Çıkarcı davranış: Dürüst davranış ilkelerini yok sayan bir davranış biçimidir. Görevci davranış: Tamamıyla değerler kurallara riayet etme anlayışı içermektedir. Ahlakçı davranış: Kurum ve hizmet yararını ön planda tutan bir davranış biçimidir. Siz bunlardan hangisine giriyorsunuz?

Hiç yorum yok: