( Öğretmen, Bilim insanı olmanın yanında aynı zamanda bir
filozoftur)
Öğretmenin alfabesi, öğretmenlerin mümkün olduğu kadar az
öğretmelerini; öğrencilerin ise daha çok kendi
kendilerine öğrenmelerini sağlayacak öğretim tarzlarını araştırmak ve
keşfetmektir.
1657 Comenius
İnsan okul için değil hayat için öğrenmelidir.
Seneca
Çocuklara her şey biranda öğretilmemelidir. Öğretim oyun ile
birleştirilmelidir. Çocukların bireysel farklılıkları dikkate alınmalıdır.
Erasmus
Eğitim hayatta işe yarar olma durumuna göre
hazırlanmalıdır..Eğitimde elden geldiği kadar az kural verilmelidir.Basit metot
kullanılmalıdır.Doğa’nın yolu izlendiği taktirde eğitim, otoriter ve baskıcı
olmaz; aksine ,bireysel özelliklerin gelişmesi için tüm özgürlükleri kişiye
sağlar,öğretmen ve öğrenci arasında karşılıklı güven gerçekleşir.
John Locge
Öğrenim, ana-babaların anlayabileceği ölçüde basitleştirilmeli
ve herkesçe anlaşılıp telkin edilebilmeli.Çocuğun bulup keşfetmesi öğretimin
temeli olmalı. Öğrenim sadece bilmeyi
değil, bildiğini yapabilmeyi de hedeflemelidir.
İsviçreli pedagog
Pestalozzi
Eğitim işi bahçıvan işine benzer. Bahçıvan yapması gereken
iş, elma ağacına armut verdirmek değildir.Bahçıvan yapacağı iş ,elma ağacının
elma vermesi için gerekli olan dış şartları sağlamaktır.Toprak hava güneş su,
gübre sağlanınca ağaç yemişini kendi
kendine verecektir.
İnsan dışarıda yetiştirilemez. Yetişme şartları var olunca
insan kendi kendine yetişir. Terbiye etmek yoktur terbiye olmak vardır.
Türk pedagog İsmail
Hakkı BALTACIOĞLU.
Anlaşılmadan ezberlenen
şeyler, kabuklarıyla beraber yutulan ve sonuçta hazmedilmeyen
çekirdeklere benzer.Bilginin gerçekten bir manevi gıda olması için
hazmedilmesi, yani anlaşılıp zihnin malı haline getirilmesi gerekir.
1911 Mustafa Satı
Bey.
Kaynak: Öğretmen Olmak Kitabı. Yazarı Doğan CÜCELOĞLU, İrfan
ERDOĞAN
Sayfa :180 – 181
sayfasından alınmıştır.