29 Eylül 2008 Pazartesi

EZBER EĞİTİMLE EĞİTİLEN TOPLUMUN BEKLENTİLERİ

Ezberle eğitilmiş ,insanlar sorunlarla karşılaşınca ne yaparlar? Kurtarıcı beklerler.

Hata yapmayan iş yapamaz.Kendine güven kendi işini kendin kur.

Başka kurtarıcı arama en iyi kurtarıcı sizsiniz. Kendine saygıda kusur etme!

SAYGIDEĞER OKUL YÖNETİCİLERİ

2008 2009 Eğitim –Öğretim Yılında, Ezbersiz eğitim,Internet Destekli Eğitim,Proje grupları Yoluyla ders işleme,Senaryo Temelli yeni yöntemler düşünüyorsunuz.

Bu yöntemlerin doğru uygulanması, öğrenci ve öğretmenlerin, eğitim sürecindeki yeni rolleri’ni iyi kavramalarına bağlıdır.

Bunun için her sınıfın karşılıklı iki duvarına, kolayca okunabilecek biçimde şunların yazılmasını öneriyorum.

SEVGİLİ GENÇLER

ÖĞRENME SİZİN İŞİNİZDİR, ÖĞRETMENİNİZ DE DAHİL,BUNU SİZİN YERİNİZE KİMSE YAPAMAZ.BUNUN İÇİN:

1- MERAK EDİN

2- NASIL ÖĞRENDİĞİNİZİ KEŞFEDİN.

3- ÖĞRETMENİNİZDEN DE YARDIM İSTİYEREK SİZ ÖĞRENİN

NE KOLAY ÖĞRENEBİLDİĞİNİZE SİZ DE ŞAŞACAKSINIZ!

SAYGIDEĞER ÖĞRETMENLER

ÖĞRENME,HERKEZ İÇİN ÖZGÜN BİR SÜREÇTİR.

İNSANLAR ANCAK İHTİYAÇ VE BUNA BAĞLI İLGİ DUYDUKLARINI ÖĞRENEBİLİRLER

BUNUN İÇİN:

1-ÖĞRETMEYE ÇALIŞMAYIN

2-MERAKLARINI VE BU YOLA İLGİ ALANLARINI GENİŞLETİN

3- ÖĞRENCİLERİN,KENDİ ÖĞRENME STİLLERİNİ

KEŞFETMELERİNE YARDIMCI OLUN

4- ÖĞRENCİLERİN,EĞİTSEL İHTİYAÇLARINI KEŞFETMELERİNE YARDIMCI OLUN

VE LÜTFEN HİÇ BİR ŞEYİ ONLAR ADINA YAPMAYIN.BAKIN NE KADAR KOLAY ÖĞRENECEKLER

YAZAN: M.TINAZ TİTİZ

ÖĞRENME STİLİ BELİRLENMESİ İÇİN BASİT BİR TEST ÖRNEĞİ

Aşağıda, görsel, işitsel,dokunsal ve kinestetik öğrenme stilline sahip çocukların bu özelliklerinin öğrenilmesine yardımcı olacak bir test verilmektedir.

Lütfen aşağıdaki ifadeleri okuyup,size ne derecede uyduğunu işaretleyiniz

1= pek değil 2= biraz 3= çokça

Yanlış ya da doğru cevap olmadığını hatırlayınız….

TEST

1

Sınıfta arkadaşlarımla birlikte tartışarak sohbet ederek öğrenmeyi severim.

2

Kendi kendime düşünüp çalışarak öğrenmeyi severim.

3

Bütün yanlışlarımı öğretmenimin anlatarak düzeltmesini isterim.

4

Temiz ve düzenli bir sıraya sahip olmak isterim.

5

Bence iyi bir öğretmen sınıfa hareketli oyunlar getirir.

6

Fıkra anlatmaktan hoşlanırım.

7

Defterimin içini genellikle resimlerle süslerim.

8

Daha iyi öğrenmek için müzik ve ritmi severim.

9

Ellerimi kullanabileceğim bir şeyler yapmadan hoşlanırım.

10

Sınıfta çok fazla konuşurum.

11

Öğretmenlerim asla çalışmadığımı düşünür.

12

Öğretmenlerim sınıfta çok fazla hareket tetiğimi düşünüyorlar.

13

Boş zamanlarımda okumayı severim.

14

Boş zamanlarımda arkadaşlarımla konuşmayı ve şaka yapmayı severim.

15

Boş zamanlarımda sportif çalışmalar yapmayı severim.

16

Çalışırken sık, sık durur ,başka şeyler yaparım.

17

Boş zamanlarımda arkadaşlarımla el şakası yapmayı severim.

18

Resimli roman okumayı severim.

19

Resimli bulmaca çözmeyi severim.

20

Sessiz okumayı severim.

21

Okumakta olan bir metnin bir kopyasını takip etmesem anlayamam.

22

Yüksek sesle okumayı severim.

23

Masal kitap kasetleri dinlemeyi severim.

24

Anlatmayı yazmayı tercih ederim

25

Harita, poster ve şemalarla anlatılmak istenenleri çabuk kavrarım.

26

Görmediğim şeyi kavrayamam.

27

Aktif olarak katıldığım etkinlikleri severim .

28

Kendi kendime çalışmaktansa öğretmeni dinleyerek öğrenmeyi tercih ederim.

29

Öğretmenlerin sık,sık eşyalara dokunmamam gerektiğini söylerler.

30

Sınıfta tahta silmeyi , pencere ya da kapıyı açıp kapamayı hep ben yapmak isterim.

31

Bir konu bana okunursa kendi okuduğumdan daha iyi anlarım.

32

Gördüklerimi iyi hatırlarım.

33

Olaylar ve /ya konular şematize edilerek gösterilirse daha iyi anlarım.

34

Öğretmen ve veli için değerlendirme anahtarı

2,4,13,18,19,20,21,25,26,32, ‘cü maddelere yüksekçe puan verenler …Görsel ağırlıklı.

1,3,6,8,10,14,22,23,24,28,31’nci maddelere yüksekçe puan veren …İşitsel ağırlıklı.

5,7,9,11,12,,15,16,17,27,29,30’ncu maddelere yüksekçe puan verenler…

Dokunsal/Kinestetik ağırlıklı

GÖRSEL AĞIRLIKLI

  • Video kaset, TV, bilgisayar ve benzeri görsel aletlerle yapılabilecek herhangi bir iş.
  • Bir yere (karatahtaya, kağıt vb) şekil çizimi
  • Resim

İŞİTSEL AĞIRLIKLI

  • Ses kasetleri ve CCL yoluyla yapılan her türlü iş
  • Şarkılar, şiirler,ritm, caz şarkıları.

DOKUNSAL AĞIRLIKLI

  • Cuisenaire(Ezbersizlik) çubukları ,el sanatları, kağıt ve karton işleri.
  • Kabartma haritalar ile çalışma.
  • Mıknatıslı pano (Küçük mıknatıslarla kağıtların tuturulabildiği pano) bez pano (üzerine iğlenerek tuturulabilen pano)
  • Soyut semboller için çevrelenmiş posterler.
  • Kart,kağıt vb malzemelerle çalışma.

KİNESTETİK (HAREKET) AĞIRLIKLILAR

  • Smon diyor ki …gibi oyunlar
  • TPR(Total Physical Response-Toplam FizikiYanıt) faaliyetleri
  • Sınıf içi görevler (ödev gibi)
  • Karatahta başında görevler
  • Yarışmalar

Beyaz Yayınları : M. Tınaz TİTİZ

YETİŞKİNLER İÇİN ÖĞRENME STİLLERİNİN BELİRLENMESİ

SIRA

SORULAR

DEĞ.

1

Uzun sohbetler yapmayı severim.

2

Çalışmaya başlamadan önce masayı düzenlerim.

3

Bir işe yoğunlaşmam gerekse bile, bulunduğum yerde hafif bir müziğin olması beni mutlu eder.

4

Karşımdaki eğri bir tabloyu ya da perdeyi hemen fark eder düzeltirim.

5

Heyecanlı bir konuyu anlatırken genellikle ayağa kalkar ve tüm vücudumu kullanarak anlatırım(Pek yakışıklı olmayacağı için yapmayabilirimde)

6

Fıkra ve masal anlatmaktan hoşlanırım.

7

Hayal ettiklerimi tüm detaylarıyla görürüm.

8

Bir enstrüman çalar veya çalınan bir parçayı kolaylıkla öğrenir ve söylerim.

9

El Sanatları konusunda çalışmalar yaparım ya da bu konuya yatkın olduğumu bilirim.

10

Yakınlarım bazen çok konuştuğum için beni uyarırlar.

11

Çok sevdiğim insanlara el şakası yapmaktan hoşlanırım.

12

Tertipli ve düzenli olmam gerektiği için olurum.Tertip ve düzenin amacı aradığımı hemen ve kolayca bulmaktır.

13

Telefon numarasını biri bana söylüyormuş ya da ben sesli söylüyormuşum gibi hatırlarım.

14

Telefon numarasının ilk tuşuna dokunduktan sonra sanki elim numarayı biliyor gibi geri kalan numaraları tuşlarım.

15

Sevdiğim kişilerle beraberken elimi onların omzuna atarım ya da koluna omzuna dokunurum.

16

Başkalarının hal ve hareketlerini kolaylıkla taklit ederim.

17

Çizgi roman okumayı severim.

18

İleriye doğru planlar yapmayı severim

19

Kavramakta zorlandığım bir konuyu gözümün önünde canlandırarak anlamaya çalışırım.

20

Sessiz okumayı severim

21

Okunmakta olan bir metnin bir kopyasını takip etmesem anlayamam.

22

Yüksek sesle okumayı severim.

23

Müzik dinlemeyi çok severim

24

Bir şeye konsantre olmak istediğimde çevreden gelen seslerden çok rahatsız olurum.

25

Harita, poster ve şemalarla anlatılmak istenenleri çabuk kavrarım

26

Görmediğim şeyi kavramakta zorlanırım.

27

Sportif faaliyetlere katılırım.

28

Bir konuyu okumaktansa birinin anlatmasını tercih ederim

29

Alış verişe gittiğimde ilgimi çeken her şeyi elime alır bakarım.

30

Bir yerde uzun müddet oturursam sağa sola oynar, parmaklarımı çıtlatır, ayağımı sallar ya da parmaklarımı masaya tıklatırım.

31

Ahenkli ve güzel bir konuşmam olduğunu söylerler.

32

Bir telefon numarasını hatırlamak istediğim zaman ,bir yerde yazılmış haliyle gözümün önüne gelir.

33

Tamir işlerinde becerikliyimdir.

YETİŞKİNLER İÇİN ÖĞRENME STİLLERİNİN BELİRLENMESİ

Her testte evet dediğiniz soruları aşağıdaki tabloda daire içerisine aldıktan sonra her daireye 1 puan veriniz”Toplam” sütununa yazarak her stilde aldığınız puanı görmeniz mümkündür..En yüksek aldığınız puandan aşağıya doğru değerlendiriniz. En yüksek aldığınız puan özelliklerini çoğunlukla taşıdığınız belli olur. Örneğin: Toplam sütunun de 11 İşitsel, 9 görsel, 3 Kinestetik demişseniz . İşitsel ağırlıklı ama görsel özellikte taşımaktasınız.

DEĞERLENDİRME TOPLOSU

ÖĞRENME STİLİ

TOPLAM

GÖRSEL

1

3

6

8

10

13

22

23

24

28

31

İŞİTSEL

2

4

7

17

18

19

20

21

25

26

32

KİNESTETİK

5

9

11

12

15

16

14

27

29

30

33

Yazarı: Beyaz Yayınları: Hüseyin Alp. BOYDAK

Sınava Başlamadan Öğrencilere şu Mesajı Veriniz !

Sınavda kopya almak ve vermek hırsızlıktır ve sizler bu hırsızlığı yapmayacak düzeyde onur sahibi çocuklarsınız. Yarınlarda sizlere bu ülkenin birçok imkanını hiçbir gözetim olmaksızın,yalnızca onurlarınıza güvenerek teslim edeceğiz.

Bu nedenle şimdi sizi sorularınızla baş başa bırakıyorum.Sizlere güveniyorum ve güvenimi kötüye kullanmayacağınıza inanıyorum.hepinize şimdiden teşekkür ediyorum.hepinizi böyle bir hırsızlığa tenezzül etmediğiniz için kutluyorum ve hepinize başarılar diliyorum.

Yazan : M. Tınaz TİTİZ